auto
Finansowanie samochodu

Używane auto z salonu – czy warto?

Decydując się na zakup samochodu z rynku wtórnego, warto wziąć pod uwagę różne opcje – nie tylko kupno od osoby prywatnej. Salon specjalizujący się w używanych pojazdach również jest bardzo dobrym rozwiązaniem – oto główne przesłanki przemawiające na jego korzyść.

Bogaty wybór aut w jednym miejscu

Jedną z największych zalet salonów, które sprzedają używane pojazdy, jest szeroki wybór samochodów popularnych marek takich jak Ford i innych. W jednym miejscu można sprawdzić różne modele, co pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu – nie trzeba go tracić na spotkania z wieloma sprzedawcami. Większe tym samym jest prawdopodobieństwo znalezienia wymarzonego auta i nabycia go praktycznie od ręki.

Samochód z pewnego źródła

Nawiązując współpracę ze sprawdzonym i doświadczonym salonem takim jak np. Autoplaza, można mieć stuprocentową pewność co do pochodzenia pojazdów. Stan prawny samochodów sprzedawanych w takich salonach podlega bardzo dokładnej weryfikacji i jest solidnie udokumentowany. Nie ma więc ryzyka nabycia kradzionego auta, co może pociągnąć za sobą przykre konsekwencje.

Auta w świetnym stanie technicznym

Używane samochody sprzedawane w godnych zaufania salonach są precyzyjnie sprawdzane także i pod kątem technicznym. Ich atutem jest też stosunkowo młody wiek. To wszystko sprawia, że nie przysparzają nowemu właścicielowi kosztownych problemów. Poza tym historia ich przeglądów również jest udokumentowana potwierdzona stosownymi dokumentami, do których potencjalny nabywca ma oczywiście pełny wgląd.

Samochód z gwarancją serwisową

Omawiane salony udzielają na używane samochody gwarancji serwisowej. Nie jest ona tym samym, co gwarancja producenta i nie stanowi jej przedłużenia, niemniej jej posiadanie może okazać się bardzo opłacalne. Wszystko w tym momencie zależy od warunków umowy, która określa, jakie konkretnie części auta podlegają naprawie lub wymianie w razie awarii. Standardowy okres obowiązywania gwarancji serwisowej wynosi sześć miesięcy, niemniej o długości jej trwania decyduje sprzedawca.